Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
I.
Základné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané podľa § 1751 a nasl. zákona č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“).
- Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese www.ohhira.sk (ďalej len „internetový obchod“).
- Predávajúcim, a súčasne prevádzkovateľom a vlastníkom internetového obchodu, je spoločnosť SATORI NUTRITION s.r.o. so sídlom Varhulíkové 1582/24, Holešovice, 170 00 Praha 7, IČ: 24128589, DIČ: CZ24128589, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 181181, registrácia na Úrade na ochranu osobných údajov pod registračným číslom 00064702 (ďalej len „predávajúci“). Všetky majetkové práva vo vzťahu k webovým stránkam www.ohhira.sk je oprávnený vykonávať v súlade so zákonom č. 121/2000 Sb., o autorskom práve, len predávajúci. Akékoľvek uchovávanie, upravovanie a šírenie týchto stránok je možné iba so súhlasom predávajúceho.
- Kontaktné údaje predávajúceho sú nasledujúce:
- adresa: Zahájská 1291, 57001 Litomyšl
- telefón: +420 736 261 357
- email: info@ohhira.sk
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v českom jazyku.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Kupujúci sú o zmenách VOP informovaní prostredníctvom internetového obchodu, prípadne iným vhodným spôsobom tak, aby sa s aktuálnym znením VOP mohli bez neprimeraných ťažkostí oboznámiť.
- Predávajúci je oprávnený predaj tovaru na webovom rozhraní obchodu kedykoľvek ukončiť.
II.
Informácie o tovare a cenách
- Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností, sú uvedené pri jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemožno vrátiť obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje uzatvorenie kúpnej zmluvy za individuálne dojednaných podmienok.
- Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu má informatívny charakter a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadne tohto tovaru.
- V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Českej republiky.
- Učiním objednávky tovaru kupujúci potvrdzuje súhlas s predávajúcim uvedenými cenami za objednaný tovar.
- Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.
- Kupujúci odoslaním objednávky postupom uvedeným nižšie potvrdzuje, že si je vedomý skutočnosti, že predmetom kúpnej zmluvy:
- je tovar priamej spotreby. Kupujúci berie na vedomie, že obrázky pri tovare majú iba orientačne informatívny charakter a nemusia zodpovedať skutočnému stavu.
- je tovar obsahujúci alergény podľa príbalového letáka jednotlivého tovaru alebo podľa popisu na obale tovaru. Objednaním zvoleného tovaru kupujúci vyhlasuje, že tovar bude užívať a konzumovať na vlastnú zodpovednosť. V prípade pochybností o konkrétnom alergéne je možné kontaktovať predávajúceho na vyššie uvedené kontaktné údaje.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
- Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
- Kupujúci nakupuje v internetovom obchode a vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
- Kupujúci
- ak je spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim v internetovom obchode, pričom kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Prijatie objednávky predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu označenú kupujúcim. Potvrdzujúci e-mail nemá vplyv na uzavretie kúpnej zmluvy.
- ak nie je spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka kupujúcim, pričom k uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde doručením potvrdzujúcej e-mailovej správy na e-mailovú adresu označenú kupujúcim.
- Kúpna zmluva sa uzatvára tak, že kupujúci prostredníctvom internetového obchodu pri zadávaní objednávky vyberie tovar a počet kusov tovaru, vloží vybraný tovar do košíka a v rámci objednávkového formulára zadá požadované údaje, zvolí spôsob platby a doručenia a tovar záväzne objedná (t. j. vykoná objednávku).
- Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku zaväzujúcu k platbe“, ktoré dostatočne informuje kupujúceho, že po jeho zaškrtnutí bude objednávka odoslaná a kupujúci je teda povinný zaplatiť predávajúcemu. Údaje uvedené v objednávke sa predávajúcim považujú za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami. Na objednávku, ktorá neobsahuje všetky požadované náležitosti, alebo nespĺňa náležitosti uvedené v týchto obchodných podmienkach, alebo je s nimi v rozpore a nebola ani po výzve zo strany predávajúceho doplnená či opravená, sa hľadí ako na objednávku, ktorá nebola uskutočnená.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa pred jej odoslaním oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí a je nimi viazaný, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Odoslaním objednávky zároveň kupujúci potvrdzuje, že súhlasí s uzavretím kúpnej zmluvy s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
- Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho v textovom formáte, ktorý nie je zo strany predávajúceho dodatočne meniteľný. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na e-mailovú adresu kupujúceho.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
- Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, kým mu nie je doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo e-mail predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
- V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo počas objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. V takýchto prípadoch je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený vyžiadať si od kupujúceho potvrdenie pravosti a pravdivosti údajov uvedených v jeho objednávke, t. j. autorizáciu objednávky kupujúceho, na základe ktorej budú overené údaje v objednávke, a to najmä formou písomnej listovej zásielky, telefonicky alebo e-mailom. Ak kupujúci nebude reagovať na žiadosť predávajúceho o autorizáciu objednávky do desiatich (10) pracovných dní od dňa uplatnenia žiadosti, alebo ak kupujúci odmietne objednávku autorizovať, t. j. potvrdiť pravosť a pravdivosť všetkých údajov na nej, je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť.
- Predávajúci si vyhradzuje, že v ním určených prípadoch môže podmieniť uzavretie kúpnej zmluvy zložením finančnej zálohy na úhradu kúpnej ceny kupujúcim, a to v lehote stanovenej predávajúcim. Takto môže byť postupované najmä v prípadoch väčšieho objemu objednaného tovaru alebo pri drahšom tovare. Ak kupujúci nebude reagovať na žiadosť predávajúceho o zloženie finančnej zálohy v lehote stanovenej predávajúcim, alebo odmietne finančnú zálohu zložiť, je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a na objednávku sa hľadí ako na objednávku, ktorá nebola uskutočnená.
IV.
Zákaznícky účet
- Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci uskutočňovať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie.
- Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sa predávajúcim považujú za správne.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách nevyhnutných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj používateľský účet dlhšie nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
- Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, prípadne nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
V.
Kúpna cena, platobné podmienky
- Kupujúci je povinný zaplatiť za tovar kúpnu cenu platnú v okamihu účinnosti kúpnej zmluvy.
- Internetový obchod obsahuje informácie o tovare vrátane uvedenia kúpnych cien jednotlivého tovaru. Kúpne ceny tovaru sú uvedené v českých korunách vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. V kúpnej cene tovaru nie je započítané poštovné. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov a ďalšie platby podľa ods. 5 tohto článku.
- Učiním objednávky kupujúci potvrdzuje súhlas s predávajúcim uvedenými cenami za objednaný tovar a poštovné.
- Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
- Bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho č.: 131-3118230227/0100 ( IBAN CZ2801000001313118230227, BIC / SWIFT kódKOMBCZPPXXX ), vedený v Komerční bance. Kúpna cena je pri tomto spôsobe platby splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
- Online bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány (V prípade úhrady kúpnej ceny prostredníctvom platobnej brány je kupujúci presmerovaný do internetového bankovníctva svojej banky alebo na zabezpečenú stránku na platbu kartou ). Po realizácii transakcie odovzdá platobná brána informáciu o vykonaní platby predávajúcemu, ktorý môže expedovať tovar ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade. Prevod peňazí sa uskutočňuje prostredníctvom platobného systému ComGate od spoločnosti ComGate Payments, a. s. („platobný systém ComGate“). Citlivé vstupné údaje, ktoré kupujúci zadáva do systému internetového bankovníctva, sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcii, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
- Spolu s kúpnu cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Voľbou prepravcu súhlasí kupujúci s cenou za prepravu vrátane DPH tak, ako je uvedená v internetovom obchode. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené na webovom rozhraní internetového obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Českej republiky.
- Predávajúci požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím tovaru kupujúcim. Teda, ak nebude predávajúcim stanovené inak, je podmienkou dodania tovaru kupujúcemu plné uhradenie kúpnej ceny. Ak kúpna cena nebude kupujúcim riadne uhradená pred dodaním tovaru, kúpna zmluva stráca svoju účinnosť a tovar nebude kupujúcemu dodaný. Ustanovením predchádzajúcej vety nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody, ktorá mu neuhradením kúpnej ceny kupujúcim vznikla.
- V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby, inak predávajúci nebude schopný platbu identifikovať. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
- Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
- Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu daňový doklad (faktúru). Kupujúci súhlasí s vystavením a zaslaním daňového dokladu predávajúcim elektronickou formou na jeho e-mailovú adresu uvedenú pri objednávke, resp. v zákazníckom účte. Faktúra je po odoslaní zásielky zaslaná na e-mail zákazníka v elektronickej podobe, alebo je pripojená ku každej zásielke.
VI.
Dodanie tovaru, dodacie podmienky
- Tovar je kupujúcemu dodaný:
- na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
- v prípade úhrady kúpnej ceny za tovar bezhotovostným prevodom: tovar bude do 5 pracovných dní odoslaný kupujúcemu po pripísaní čiastky platby za objednávku kupujúceho na účet predávajúceho,
- v prípade úhrady kúpnej ceny dobierkou v hotovosti: tovar bude do 5 pracovných dní kupujúcemu odoslaný po vytvorení objednávky kupujúcim.
- V prípade, že má kupujúci záujem o tovar, ktorý nemá predávajúci k dispozícii na sklade, je potrebné v takom prípade kontaktovať predávajúceho za účelom vytvorenia objednávky tovaru nad rámec skladových zásob. V takom prípade bude tovar odoslaný podľa jeho dostupnosti, prevádzkových možností, v termíne stanovenom na základe podmienok predávajúceho a ďalších faktorov majúcich vplyv na dodanie tovaru, o ktorých bude kupujúci informovaný e-mailom alebo telefonicky, a to do 5 pracovných dní od potvrdenia objednávky, ak nie je uvedené inak. Objednávku je možné v takom prípade stornovať a odstúpiť od kúpnej zmluvy, alebo prípadne upraviť na základe obojstranne prijatej dohody kupujúceho s predávajúcim.
- Voľba spôsobu dodania, vrátane voľby prepravcu, sa vykonáva počas objednávania tovaru. Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v internetovom obchode, v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dojednaný na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Tovar je doručovaný iba v pracovné dni. Predávajúci je povinný zabezpečiť dodanie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ si strany výslovne nedohodli inú lehotu. Dodanie balíka cez víkend alebo štátne sviatky spravidla nie je možné. Lehota na dodanie tovaru závisí od podmienok prepravcu, obvykle trvá 2–5 pracovných dní od odoslania tovaru. V prípade, že tovar kupujúcemu nedorazí v tomto termíne, je oprávnený kontaktovať predávajúceho a ten je povinný poskytnúť súčinnosť za účelom vyriešenia veci.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný tovar pri dodaní prevziať. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Náklady spojené s dodaním a prevzatím tovaru nesie, ak nebude predávajúcim stanovené inak, kupujúci. Výška týchto nákladov je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci splnil svoju povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním prvému prepravcovi na prepravu pre kupujúceho.
- Kupujúci berie na vedomie, že v prípade zvýšeného dopytu po tovare predávajúceho, v prípade zhoršených poveternostných podmienok alebo v prípadoch vyššej moci môže byť dodacia lehota dlhšia, než je obvyklé v prípadoch uvedených vyššie v tomto článku obchodných podmienok.
- Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný bezodkladne skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
- Kupujúci je povinný tovar bezodkladne po prevzatí zásielky skontrolovať. Kupujúci je povinný skontrolovať nielen balenie tovaru podľa predchádzajúceho odseku, ale aj obsah zásielky – tovar, teda či tovar úplne zodpovedá objednávke, t. j. objednanému tovaru podľa druhu, množstva a trvanlivosti. V prípade, že obsah zásielky nezodpovedá objednávke, oznámi túto skutočnosť bezodkladne predávajúcemu a dohodne s ním nápravu, t. j. výmenu, prípadne dodatočné zaslanie chýbajúceho tovaru.
- V prípade omeškania s povinnosťami kupujúceho podľa predchádzajúcich dvoch odsekov bude mať predávajúci za to, že obsah zásielky úplne zodpovedá objednávke a že dodaný tovar je bez akéhokoľvek poškodenia a vád.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
V.
Odstúpenie od zmluvy
- Predávajúci vyhlasuje a kupujúci berie na vedomie, že tieto obchodné podmienky v tejto časti sú určené pre nákup tovaru kupujúcim – spotrebiteľom, preto sa riadia úpravou pre tzv. spotrebiteľské zmluvy podľa OZ.
- Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej dištančným spôsobom alebo od zmluvy uzavretej mimo obchodné priestory akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením urobeným voči predávajúcemu v lehote štrnástich (14) dní, ktorá začne plynúť dňom prevzatia tovaru, alebo dňom prevzatia posledného kusu tovaru, ak kupujúci v rámci jednej objednávky objednal viac kusov, ktoré sú dodávané samostatne, alebo dňom prevzatia poslednej položky alebo časti dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je v zmluve dojednaná pravidelná dodávka tovaru po dojednanú dobu. Týmto ustanovením je kupujúci poučený o svojom práve odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa občianskeho zákonníka.
- Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať vyhlásenie o odstúpení v lehote na odstúpenie od zmluvy.
- Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy poskytovaný predávajúcim. Je k dispozícii v prílohe týchto obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na e-mailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci kupujúcemu bezodkladne potvrdí prijatie formulára.
- Kupujúci pri odstúpení doloží 1) kópiu daňového dokladu, 2) písomne vypracovaný list (príp. formulár), v rámci ktorého výslovne uvedie:
- že odstupuje od zmluvy o nákupe tovaru, ktorý presne identifikuje,
- dátum objednania tovaru,
- dátum obdržania tovaru,
- informácie o kupujúcom: meno, priezvisko, adresa a číslo účtu, na ktoré požaduje vrátenie uhradenej kúpnej ceny,
- podpis kupujúceho,
- dátum.
- Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu, a to tovar úplný a neporušený, v kompletnom stave a obale. Kupujúci nesie náklady spojené s navrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
- Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, vráti predávajúci kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to na bankový účet kupujúceho, nie však skôr ako po obdržaní nepoškodeného tovaru v súlade s predchádzajúcimi ustanoveniami. Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- V súlade s príslušnými ustanoveniami OZ predávajúci vyhlasuje a kupujúci výslovne berie na vedomie, že nie je možné odstúpiť od zmluvy týkajúcej sa tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, alebo tovaru s krátkou dobou spotreby, ako aj tovaru, ktorý bol počas dodania nenávratne zmiešaný s iným tovarom. Taktiež nie je možné odstúpiť od zmluvy v prípade tovaru, ktorý nebol v zapečatenom obale a ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť potom, čo ho spotrebiteľ porušil. Zákazník berie na vedomie, že nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v ust. § 1837 OZ.
- Ak si kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
- Tovar musí kupujúci vrátiť predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu technických závad internetového obchodu, ak kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce osobné informácie, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru, alebo z ďalších dôvodov uvedených v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom e-mailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, keď boli práva kupujúceho dotknuté nekalou praktikou predávajúceho. Za nekalú praktiku sa považuje aj nezverejnenie informácie o skutočnosti, či zverejnené hodnotenia/recenzie pri konkrétnych produktoch boli alebo neboli overované, a teda či pochádzajú od skutočných kupujúcich, ktorí hodnotený tovar zakúpili alebo využili. Kupujúci je v takomto prípade oprávnený odstúpiť od zmluvy v lehote 90 dní odo dňa uzavretia zmluvy alebo požadovať primerané zníženie ceny v rozsahu zodpovedajúcom povahe a závažnosti nekalej obchodnej praktiky.
- Ak sú s tovarom poskytované kupujúcemu darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva tým stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že darčeky nebudú vrátené späť predávajúcemu, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. Ak nie je možné darčeky vrátiť, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.
VII.
Práva z vadného plnenia
- Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa vadného plnenia sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady.
- V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
- výmenu za nový tovar,
- opravu tovaru,
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
- ak má tovar podstatnú vadu,
- ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- pri väčšom počte vád tovaru,
- ak je predávajúci v omeškaní s odovzdaním veci a nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorú mu kupujúci poskytol.
- Predávajúci vydá spotrebiteľovi pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, obsah reklamácie a spôsob vybavenia reklamácie, ktorý spotrebiteľ požaduje, spolu s kontaktnými údajmi spotrebiteľa na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
- Reklamácia vrátane odstránenia vád musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí lehoty môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
- Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie a vydá spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a vybavení reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
- Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprislúcha, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.
VIII.
Doručovanie
- Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
- Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Recenzie/Hodnotenie tovaru
- V internetovom obchode sú zverejnené hodnotenia tovaru vykonané kupujúcimi spolu s informáciou o tom, akým spôsobom predávajúci hodnotenia predávaného tovaru získal a následne či a akým spôsobom overil, že zverejnené hodnotenia výrobkov pochádzajú od skutočných kupujúcich, ktorí hodnotený tovar zakúpili alebo použili. Ak predávajúci zverejnené hodnotenia overuje, uvedie túto skutočnosť pri konkrétnom hodnotení.
- Predávajúci získava hodnotenia konkrétneho produktu od kupujúcich prostredníctvom formulára pod konkrétnym predávaným produktom v internetovom obchode. Kupujúci vo formulári vyplní svoje meno, e-mailovú adresu a následne napíše svoje hodnotenie konkrétneho produktu.
- Produkt môže byť kupujúcim hodnotený aj počtom hviezdičiek od jednej * (nespokojnosť s produktom) až po päť ***** (veľká spokojnosť s produktom). Takéto hodnotenie iba dopĺňa textové hodnotenie spísané spotrebiteľom.
- Predávajúci je povinný vykonať overenie recenzie vloženej kupujúcim, aby bolo isté, že recenzia pochádza od osoby, ktorá hodnotený produkt skutočne zakúpila a využila. Overenie predávajúci vykoná pomocou e-mailovej adresy, ktorú autor recenzie pri vkladaní recenzie uviedol. Predávajúci overí, že uvedená e-mailová adresa sa zhoduje s e-mailovou adresou kupujúceho, ktorý tento produkt v internetovom obchode skutočne zakúpil.
- Pri recenzii zverejnenej v internetovom obchode je predávajúci povinný uviesť, že konkrétnu recenziu vyššie opísaným spôsobom overil, a ak nebolo možné zverejnenú recenziu dostatočne overiť, predávajúci uvedie, že zverejnená recenzia nie je overená.
- Ak predávajúci ponúkne kupujúcemu za udelenie hodnotenia primerané protiplnenie, je potrebné pri takomto zverejnenom hodnotení v internetovom obchode uviesť, že ide o hodnotenie „platené“. V prípade, keď predávajúci zverejnené hodnotenie neoveril, je povinný túto skutočnosť pri konkrétnom hodnotení taktiež uviesť.
- Predávajúcim nie sú žiadne recenzie mazané ani iným spôsobom upravované.
- Recenzie produktov nie sú určené na reklamácie objednávok.
X.
Mimosúdne riešenie sporov
- Kupujúci môže na prípadné sťažnosti využiť adresu určenú na podanie sťažnosti: info@ohhira.sk. Predávajúci je povinný prostredníctvom e-mailu bezodkladne potvrdiť obdržanie sťažnosti. Sťažnosť kupujúceho je predávajúci povinný posúdiť do štrnástich (14) dní od jej obdržania. Výsledok predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom e-mailu.
- Kupujúci ako spotrebiteľ sa môže so sťažnosťami obracať na Českú obchodnú inšpekciu. Informácie o kontrolných právomociach Českej obchodnej inšpekcie sú uvedené na adrese: http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/
- Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výlučne podľa práva Českej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Českej republiky. Prípadné spory medzi predávajúcim a kupujúcim možno riešiť aj mimosúdnou cestou. Predávajúci informuje kupujúceho – spotrebiteľa v zmysle § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, že subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorého sa má kupujúci právo obrátiť s návrhom na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy uzavretej s predávajúcim, je Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs alebo http://www.coi.cz/).
- Predávajúci ďalej informuje kupujúceho ako spotrebiteľa, že môže využiť aj Platformu na riešenie sporov online (dostupná na webovej stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS).
- Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
- Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa.
XI.
Ochrana osobných údajov, obchodné oznámenia
- Podrobné informácie vo veci ochrany osobných údajov sú prístupné na internetových stránkach internetového obchodu v záložke Ochrana osobných údajov.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že súhlasí so spracovaním osobných údajov.
- Kupujúci súčasne v súlade so zákonom č. 480/2004 Sb., o niektorých službách informačnej spoločnosti, udeľuje predávajúcemu súhlas so zasielaním obchodných oznámení predávajúceho na dobu 10 rokov od uzavretia tejto zmluvy. Kupujúci môže tento súhlas kedykoľvek odvolať a zasielanie obchodných oznámení zrušiť.
XI.
Záverečné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky predávajúceho platia v znení uvedenom na webovej stránke predávajúceho: www.ohhira.sk/obchodni-podminky/ v deň uzavretia kúpnej zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť znenie obchodných podmienok.
- Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Českej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Českej republiky. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.
- Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu vrátane rozvrhnutia stránky, fotografií, filmov, grafík, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať alebo neoprávnene používať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a používať internetový obchod alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
- Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 občianskeho zákonníka.
- Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
- Predávajúci vyhlasuje, že má na predaj tovaru platné živnostenské oprávnenie. Kontrolu nad dodržiavaním živnostenského zákona vykonáva príslušný živnostenský úrad. Kontrolu nad dodržiavaním ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Kontrolu nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa vykonáva v obmedzenom rozsahu Česká obchodná inšpekcia.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.10.2025