Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
I.
Základné ustanovenia
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané podľa zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, a zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“ alebo „OZ").
-
Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese www.ohhira.sk (ďalej je „internetový obchod“).
-
Predávajúcim, a súčasne prevádzkovateľom a majiteľom internetového obchodu je spoločnosť SATORI NUTRITION s.r.o. so sídlom Varhulíkovej 1582/24, Holešovice, 170 00 Praha 7, IČO: 24128589, DIČ: CZ24128589, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe oddiel C, vložka 181181, registrácia 00064702 (ďalej len „predávajúci“). Všetky majetková práva vo vzťahu k webovým stránkam www.ohhira.sk je oprávnený vykonávať v súlade so zákonom č. 185/2015 Z. z. o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom iba predávajúci. Akékoľvek uchovávanie, upravovanie a šírenie týchto stránok je možné iba so súhlasom predávajúceho.
-
Kontaktné údaje predávajúceho sú nasledujúce:
-
adresa: Zahájska 1291, 57001 Litomyšl
-
telefón: +420 736 261 357
-
email: info@ohhira.sk
-
Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
-
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Kupujúci sú informovaní o zmenách VOP prostredníctvom internetového obchodu. prípadne iným vhodným spôsobom tak, aby sa s aktuálnym znením VOP mohli bez neprimeraných ťažkostí zoznámiť.
-
Predávajúci je oprávnený predaj tovaru na webovom rozhraní obchodu kedykoľvek ukončiť.
II.
Informácie o tovare a cenách
-
Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dohodnutie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
-
Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchoduje informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
-
V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
-
Učinením objednávky tovaru kupujúci potvrdzuje súhlas s predávajúcim uvedenými cenami za objednaný tovar.
-
Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
-
Kupujúci odoslaním objednávky postupom uvedeným nižšie potvrdzuje, že si je vedomý skutočnosti, že predmetom kúpnej zmluvy:
-
Je tovar priamej spotreby. Kupujúci berie na vedomie, že obrázky pri tovare majú iba orientačne informatívny charakter a nemusia zodpovedať skutočnému stavu.
-
Je tovar obsahujúci alergény podľa príbalového letáku jednotlivého tovaru alebo podľa popisu na obale tovaru. Objednaním zvoleného tovaru kupujúci prehlasuje, že tovar bude užívať a požívať na vlastnú zodpovednosť. V prípade pochybností o konkrétnom alergéne je možné kontaktovať kupujúceho na vyššie uvedené kontaktné údaje.
III.
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
-
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedku na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
-
Kupujúci nakupuje na internetovom obchode a vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
-
prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
-
vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
-
Kupujúci
-
Ak je spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim v internetovom obchode, s tým, že kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Prijatie objednávky predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu označenú kupujúcim. Potvrdzujúci e-mail nemá vplyv na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
-
Ak nie je spotrebiteľ, je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy odoslaná objednávka kupujúcim s tým, že k uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde doručením potvrdzujúcej e-mailovej správy na e-mailovú adresu označenú kupujúcim.
-
Kúpna zmluva je uzatváraná tak, že kupujúci, prostredníctvom internetového obchodu, pri zadávaní objednávky si vyberie tovar a počet kusov tovaru, a ním vybraný tovar vloží do košíka a v rámci objednávkového formulára zadá požadované údaje, zvolí spôsob platby a doručenia, a tovar záväzne objedná (tj urobí objednávku).
-
Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku zaväzujúcu k platbe“, ktoré dostatočne informuje kupujúceho, že po jeho zakliknutí bude objednávka odoslaná a kupujúci je teda zaviazaný predávajúcemu zaplatiť. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami. Na objednávku, ktorá neobsahuje všetky požadované náležitosti, alebo nespĺňa náležitosti uvedené v týchto obchodných podmienkach, alebo je s nimi v rozpore a nebola ani po výzve urobenej zo strany predávajúceho doplnená či opravená, sa hľadí ako na objednávku, ktorá nebola urobená.
-
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa pred jej odoslaním oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí, je nimi viazaný, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Odoslaním objednávky taktiež kupujúci potvrdzuje, že súhlasí s uzavretím kúpnej zmluvy použitím prostriedku komunikácie na diaľku.
-
Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho v textovom formáte, ktorý nie je možné zo strany predávajúceho dodatočne meniť. Kúpna zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho.
-
V prípade, že niektorá z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
-
Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
-
V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. V takých prípadoch je tak predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
-
Predávajúci je oprávnený vyžiadať si od kupujúceho potvrdenie pravosti a pravdivosti údajov uvedených na jeho objednávke, tzn. autorizáciu objednávky kupujúceho, na základe, ktoré budú overené údaje v objednávke, a to najmä formou písomnej listovej zásielky, telefonicky alebo e-mailom. Ak nebude kupujúci reagovať na žiadosť predávajúceho o autorizáciu objednávky do desiatich (10) pracovných dní odo dňa uskutočnenia žiadosti predávajúceho o autorizácii objednávky, alebo ak odmietne kupujúci objednávku autorizovať, tzn. potvrdiť pravosť a pravdivosť všetkých údajov na nej, je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a ak už bola uzavretá kúpna zmluva, je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť.
-
Predávajúci si vyhradzuje, že v ním určených prípadoch môže podmieniť uzavretie kúpnej zmluvy zložením finančnej zálohy na úhradu kúpnej ceny kupujúcim, a to v lehote stanovenej predávajúcim. Takto môže byť postupované najmä v prípadoch väčšieho objemu objednaného tovaru alebo pri drahšom tovare. Ak nebude kupujúci reagovať na žiadosť predávajúceho o zloženie finančnej zálohy v lehote stanovenej predávajúcim, alebo ak odmietne finančnú zálohu zložiť, je predávajúci oprávnený odmietnuť uskutočnenú objednávku a na objednávku sa hľadí, ako na objednávku, ktorá nebola urobená.
IV.
Zákaznícky účet
-
Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie.
-
Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
-
Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
-
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
-
Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
-
Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
V.
Kúpna cena, platobné podmienky
-
Kupujúci je povinný zaplatiť za tovar kúpnu cenu platnú v okamihu účinnosti kúpnej zmluvy.
-
Internetový obchod obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia kúpnych cien jednotlivého tovaru. Kúpne ceny tovaru sú uvedené v českých korunách vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. V kúpnej cene tovaru nie je započítané poštovné. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov, a ďalšie platby podľa ods. 5 tohto Článku.
-
Učinením objednávky kupujúci potvrdzuje súhlas s predávajúcim uvedenými cenami za objednaný tovar a poštovné.
-
Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
-
Bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho č.: 131-3118230227/0100 , vedený v Komerčnej banke. Kúpna cena je pri tomto spôsobe platby splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
-
Dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru,
-
Online bezhotovostne prostredníctvom platobnej brány (V prípade úhrady kúpnej ceny prostredníctvom platobnej brány je kupujúci presmerovaný na internetové bankovníctvo svojej banky či na zabezpečenú stránku pre platbu kartou. Po realizácii transakcie odovzdá platobná brána informáciu o vykonaní platby predávajúcemu, ktorý môže expedovať tovar ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade. Prevody peňazí Payments, a. s. („platobný systém ComGate“) Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva kupujúci do systému internetového bankovníctva, sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcii, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
-
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Voľbou prepravcu súhlasí kupujúci s cenou za prepravu vrátane DPH tak, ako je uvedená v rámci internetového obchodu. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní internetového obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
-
Predávajúci požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím tovaru kupujúcim. Teda ak nebude predávajúcim stanovené inak, je podmienkou dodania tovaru kupujúcemu plné uhradenie kúpnej ceny. Ak nebude kúpna cena kupujúcim riadne uhradená pred dodaním tovaru, kúpna zmluva stráca svoju účinnosť a tovar nebude kupujúcemu dodaný. Ustanovením predchádzajúcej vety nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody, ktorá mu neuhradením kúpnej ceny kupujúcim vznikla.
-
V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby, inak predávajúci nebude schopný platbu identifikovať. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
-
Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
-
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu daňový doklad (faktúra). Kupujúci súhlasí s vystavením a zaslaním daňového dokladu predávajúcim elektronickou formou na jeho emailovú adresu uvedenú pri objednávke, resp. v zákazníckom účte. Faktúra je po odoslaní zásielky zaslaná na e-mail zákazníka v elektronickej podobe, alebo je pripojená ku každej zásielke.
VI.
Dodanie tovaru, dodacie podmienky
-
Tovar je kupujúcemu dodaný:
-
Na adresu určenú kupujúcim objednávke,
-
V prípade úhrady kúpnej ceny za tovar bezhotovostným prevodom: tovar bude do 5tich pracovných dní odoslaný kupujúcemu po pripísaní čiastky platby za objednávku kupujúceho na účet predávajúceho,
-
V prípade úhrady kúpnej ceny dobierkou v hotovosti: tovar bude do 5tich pracovných dní kupujúcemu odoslaný po vytvorení objednávky kupujúcim.
-
V prípade, že kupujúci má záujem o tovar, ktorý nemá predávajúci k dispozícii skladom, je potrebné v takom prípade kontaktovať predávajúceho za účelom vytvorenia objednávky tovaru nad rámec skladových zásob. V takom prípade tovar bude odoslaný podľa jeho dostupnosti, prevádzkových možností, v termíne stanovenom na základe podmienok predávajúceho a ďalších faktorov majúcich vplyv na dodanie tovaru, o ktorých bude kupujúci informovaný e-mailom alebo telefonicky, a to do 5 pracovných dní od potvrdenia objednávky, ak nie je uvedené inak. Objednávku je možné v takom prípade stornovať a odstúpiť od kúpnej zmluvy, alebo prípadne upraviť na základe obojstranne prijatej dohody kupujúceho s predávajúcim.
-
Voľba spôsobu dodania, vr. voľby prepravcu, sa vykonáva počas objednávania tovaru. Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v internetovom obchode, v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
-
Tovar je doručovaný iba v pracovné dni. Predávajúci je povinný zaistiť dodanie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ si strany výslovne neujednali inú lehotu. Dodanie balíčka cez víkend alebo štátne sviatky nie je spravidla možné. Lehota na dodanie tovaru je závislá podľa podmienok prepravcu, trvá spravidla 2-5 pracovných dní od odoslania tovaru. V prípade, že tovar kupujúcemu nedorazí v tomto termíne, je oprávnený kontaktovať predávajúceho a ten je mu povinný poskytnúť súčinnosť za účelom doriešenia veci.
-
Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
-
Kupujúci berie na vedomie, že v prípade zvýšeného dopytu po tovare predávajúceho, v prípade zhoršených poveternostných podmienok alebo v prípadoch vyššej moci, môže byť dodacia lehota dlhšia, než je v obvyklých prípadoch uvedených vyššie v tomto Článku obchodných podmienok.
-
Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný bezodkladne skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
-
Kupujúci je povinný tovar bezodkladne po prevzatí zásielky skontrolovať. Kupujúci je týmto spôsobom povinný skontrolovať nielen balenie tovaru podľa predchádzajúceho odseku, ale aj obsah zásielky - tovaru, teda či tovar úplne zodpovedá objednávke, tj objednanému tovaru čo druhu tovaru a množstvu a životnosti. V prípade, že obsah zásielky nezodpovedá objednávke, oznámi túto skutočnosť bezodkladne predávajúcemu, a dohodne s ním nápravu, tj výmenu, príp. dodatočné zaslanie chýbajúceho tovaru.
-
V prípade omeškania povinnosti kupujúceho podľa predchádzajúcich dvoch odsekov, bude mať predávajúci za to, že obsah zásielky úplne zodpovedá objednávke, a že dodaný tovar je bez akéhokoľvek poškodenia a vád.
-
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
V.
Odstúpenie od zmluvy
-
Predávajúci vyhlasuje a kupujúci berie na vedomie, že tieto obchodné podmienky v tejto časti sú určené na nákup tovaru kupujúcim – spotrebiteľom, preto sa riadia úpravou pre tzv. spotrebiteľské zmluvy podľa § 52 a nasl. č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a § 20 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa ao zmene a doplnení niektorých zákonov.
-
Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svojej podnikateľskej činnosti ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
-
Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej dištančným spôsobom alebo od zmluvy uzatvorenej mimo obchodných priestorov a to akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením urobeným voči predávajúcemu v lehote štrnástich (14) dní, ktorá začne bežať dňom prevzatia tovaru, alebo dňom prevzatia posledného kusu tovaru, pokiaľ kupujúci alebo dňom prevzatia poslednej položky alebo časti dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je v zmluve dojednaná pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu. Týmto ustanovením je kupujúci poučený o svojom práve odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa Občianskeho zákonníka.
-
Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať vyhlásenie o odstúpení v lehote na odstúpenie od zmluvy.
-
Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy poskytovaný predávajúcim. K dispozícii v prílohe týchto obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
-
Kupujúci pri odstúpení doloží 1) kópiu daňového dokladu, 2) písomne vypracovaný list (príp. formulár), v rámci, ktorého výslovne uvedie:
-
že odstupuje od zmluvy o nákupe tovaru, ktorý presne identifikuje,
-
dátum objednania tovaru,
-
dátum obdržania tovaru,
-
informácie o kupujúcom: meno, priezvisko, adresa a číslo účtu, na ktoré požaduje vrátenie uhradenej kúpnej ceny,
-
podpis kupujúceho,
-
dátum.
-
Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu, a to tovar úplne a neporušený, v kompletnom stave a obale. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
-
Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti predávajúci kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to na bankový účet kupujúceho, nie však skôr ako po obdržaní nepoškodeného tovaru v súlade s predchádzajúcimi ustanoveniami. Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky skôr, ako mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
-
V súlade s príslušnými ustanoveniami OZ predávajúci prehlasuje, a kupujúci výslovne berie na vedomie, že nie je možné odstúpiť od Zmluvy týkajúcej sa tovaru, ktorý bol podlieha rýchlej skaze, alebo tovaru s krátkou dobou spotreby, ako aj tovaru, ktorý bol počas dodania nenávratne zmiešaný s iným tovarom. Taktiež nie je možné odstúpiť od zmluvy v prípade tovaru, ktorý nebol v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť potom, čo ho spotrebiteľ porušil. Zákazník berie na vedomie, že nemožno odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v ust. OZ a hlavne v § 20 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
-
Ak kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
-
Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
-
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu technických závad internetového obchodu, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce osobné informácie, z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru, alebo z ďalších dôvodov uvedených v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.
-
Kupujúci je oprávnenom odstúpiť zmluvy aj v prípade, keď boli práva kupujúceho dotknuté nekalou praktikou predávajúceho. Za nekalú praktiku sa tiež považuje nezverejnenie informácie o skutočnosti, či zverejnené hodnotenia/recenzie u konkrétnych produktov boli alebo neboli overované, a teda či pochádzajú od skutočných kupujúcich, ktorí hodnotený tovar zakúpili alebo využili. Kupujúci je v takomto prípade oprávnený odstúpiť od zmluvy v lehote 90 dní odo dňa uzavretia zmluvy alebo požadovať primerané zníženie ceny v rozsahu zodpovedajúcej povahe a záväznosti nekalej obchodnej praktiky.
-
Ak sú s tovarom poskytované kupujúcemu darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva tak stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že darčeky nebudú vrátené späť predávajúcemu, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. Ak nie je možné darčeky vrátiť, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.
VII.
Práva z chybného plnenia
-
Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa chybného plnenia sa riadia príslušnými ustanoveniami OZ - hlavne §618 až 624, §852h až §852m zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník a §20 a §21 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane
-
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady.
-
V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
-
výmenu za nový tovar,
-
opravu tovaru,
-
primeranú zľavu z kúpnej ceny,
-
odstúpiť od zmluvy.
Ak má vec vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu veci, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu veci ako bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo právo odstúpiť od zmluvy.
Ak ide o odstrániteľnú vadu, ktorá sa však vyskytne opakovane alebo sa vyskytnú viaceré vady súčasne, má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy.
V prípade neodstrániteľnej vady, ktorá nebráni používaniu veci, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny.
-
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
-
pokiaľ má tovar podstatnú vadu,
-
pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
-
pri väčšom počte vád tovaru.
-
pokiaľ je predávajúci v omeškaní s odovzdaním veci, a nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej primeranej lehote, ktorú mu kupujúci poskytol.
-
Predávajúci vydá spotrebiteľovi pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, obsah reklamácie a spôsob vybavenia reklamácie, ktorý spotrebiteľ požaduje spoločne s kontaktnými údajmi spotrebiteľa na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
-
Reklamácia vrátane odstránenia vád musí byť vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí lehoty môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
-
Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie a vydá spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a vybavení reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
-
Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
-
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
-
Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci ANEBO podle bodu 3.
VIII.
Doručovanie
-
Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
-
Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Recenzie/hodnotenie tovaru
-
V internetovom obchode sú zverejnené hodnotenia tovaru vykonané kupujúcimi spoločne s informáciou o tom, akým spôsobom predávajúci hodnotenie predávaného tovaru získal a následne či a akým spôsobom overil, že zverejnené hodnotenia výrobkov pochádzajú od skutočných kupujúcich, ktorí hodnotený tovar zakúpili alebo použili. Ak predávajúci zverejnené hodnotenia overuje, uvedie túto skutočnosť pri konkrétnom hodnotení.
-
Predávajúci získava hodnotenie konkrétneho produktu od kupujúcich prostredníctvom formulára pod konkrétnym predávaným produktom v internetovom obchode. Kupujúci vo formulári vyplní svoje meno, e-mailovú adresu a následne spíše svoje hodnotenie konkrétneho produktu.
-
Produkt môže byť kupujúcim hodnotený aj počtom hviezdičiek od jednej * nespokojnosť s produktom) až po päť ***** (veľká spokojnosť s produktom). Takéto hodnotenie iba dopĺňa textové hodnotenie spísané spotrebiteľom.
-
Predávajúci je povinný vykonať overenie kupujúcim vloženej recenzie, aby bolo isté, že recenzia pochádza od takej osoby, ktorá hodnotený produkt skutočne zakúpila a využila. Overenie predávajúci vykoná s pomocou e-mailovej adresy, ktorú autor recenzie pri vkladaní recenzie uviedol. Predávajúci overí, že uvedená e-mailová adresa sa zhoduje s e-mailovou adresou kupujúceho, ktorý tento produkt v internetovom obchode skutočne zakúpil.
-
Predávajú u recenzie zverejnenej v internetovom obchode je povinný uviesť, že konkrétnu recenziu vyššie popísaným spôsobom overil a pokiaľ nebolo možné zverejnenú recenziu dostatočne overiť, predávajúci uvedie, že zverejnená recenzia nie je overená.
-
Ak predávajúci ponúkne kupujúcemu za udelenie hodnotenia primerané protiplnenie, je nevyhnutné pri takomto zverejnenom hodnotení na internetovom obchode uviesť, že ide o hodnotenie „platené“. V prípade, keď predávajúci zverejnené hodnotenie neoveril, je povinný túto skutočnosť pri konkrétnom hodnotení taktiež uviesť.
-
Predávajúcim nie sú žiadne recenzie mazané či iným spôsobom upravované.
-
Recenzie produktov nie sú určené k reklamáciám objednávok.
X.
Mimosúdne riešenie sporov
-
Kupujúci môže pre prípadné sťažnosti využiť adresu určenú na podanie sťažnosti: info@ohhira.sk. Predávajúci je povinný prostredníctvom e-mailu bezodkladne potvrdiť obdržanie sťažnosti. Sťažnosť kupujúceho je predávajúci povinný posúdiť do štrnástich (14) dní od jej obdržania. Výsledok predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom e-mailu.
-
Kupujúci ako spotrebiteľ sa ďalej môže so sťažnosťami obracať na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Informácie o kontrolných právomociach Slovenskej obchodnej inšpekcie sú uvedené na adrese: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
-
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky. Prípadné spory medzi predávajúcim a kupujúcim je možné riešiť aj mimosúdnou cestou. Predávajúci informuje kupujúceho – spotrebiteľa v zmysle zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o doplnení a zmene niektorých zákonov, že subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorého sa má kupujúci právo obrátiť s návrhom na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z obchodnej zmluvy uzavretej s predávajúcim je príslušným orgánom Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika, internetová adresa: www.soi.sk.
-
Predávajúci ďalej informuje kupujúceho ako spotrebiteľa, že môže využiť aj Platformu na riešenie sporov on-line (dostupná na webovej stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK).
-
Európske spotrebiteľské centrum v Slovenskej republike, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, Slovenská republika, internetová adresa: https://esc-sr.sk, je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
-
Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Dohľad nad dodržiavaním živnostenských predpisov vykonáva príslušný živnostenský úrad. Dohľad nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).
XI.
Ochrana osobných údajov, obchodné oznámenie
-
Podrobné informácie vo veci ochrany osobných údajov sú prístupné na internetových stránkach internetového obchodu v záložke Ochrana osobných údajov.
-
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že súhlasí so spracovaním osobných údajov.
-
Kupujúci súčasne v súlade so zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a poskytovaní služieb informačnej spoločnosti, udeľuje predávajúcemu súhlas so zasielaním obchodných oznámení predávajúceho na dobu 10 rokov od uzavretia tejto zmluvy. Kupujúci môže tento súhlas kedykoľvek odvolať a zasielanie obchodných oznámení zrušiť.
XI.
Záverečné ustanovenia
-
Tieto obchodné podmienky predávajúceho platia v znení uvedenom na webovej stránke predávajúceho: www.ohhira.sk/obchodne-podmienky/ v deň uzavretia kúpnej zmluvy. Kupujúci si vyhradzuje právo meniť znenie obchodných podmienok.
-
Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
-
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 písm. l) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
-
Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, logá a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
-
Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore.
-
Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
-
Predávajúci vyhlasuje, že má na predaj tovaru platné živnostenské oprávnenie. Kontrolu nad dodržiavaním živnostenského zákona vykonáva príslušný živnostenský úrad. Kontrolu nad dodržiavaním ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Bratislava. Kontrolu nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa vykonáva v obmedzenom rozsahu Slovenská obchodná inšpekcia.
-
Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
-
Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01.01.2023
